tisdag 22 oktober 2013

Hur dum får man vara?

Innan jag ringde till Micke på Sy och Damm för att beställa "trådhållaren" till min lilla maskin, så bestämde jag mig för att än en gång testa sömsmånen - varför nålen står till vänster om mittpunkten. Plötsligt dök tanken upp att det kunde vara själva nålen det var fel på. Ny nål och sömsmånen är helt rätt! Så enkelt och självklart, men jag kom inte på det före helgen.
Micke är kontaktad och beställer den andra grejen.  KS har monterat bort höljet på maskinen så vi vet att han kan sätta dit manicken. Så nu får lillmaskinen bo kvar hos mig. Hotet om att ges bort är borta.


4 kommentarer:

  1. Han är en riktig symaskinshjälte, den gode Micke!

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att du tänkte till!!Lycka att ha två sy maskiner när det krånglar!!Kram till dig

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att det ordnade sig med din maskin! kram

    SvaraRadera
  4. Så skönt att det inte var något värre:-)) Och bra att du tänkte till innan du ringde. kram

    SvaraRadera