måndag 14 december 2015

Besökt Gysinge asylboende

Förra veckan tyckte jag att jag hade tillräckligt med täcken för att kunna ge mig iväg till något asylboende. Jag fick veta att de hade många nyanlända barnfamiljer i Gysinge, så då tog vi en utflykt dit.
I min kasse hade jag nio täcken i litet olika storlekar och fem mössor som jag sytt av överblivna fleecebitar från baksidorna av täckena.


Det svartvita täcket är det största. Måtten minns jag inte, men det passar absolut upp till 9-10 år
Jag fick ett gäng gardinpaneler av en väninna. Tyget kommer troligen från IKEA och är litet kraftigare än vanliga lapptäckstyger, men det blev mjukt och fint.


Överblivna block från våra husvagnstäcken, blev till två "halvstora" täcken.



Övriga täcken består mest av tyger som en lapptäckskompis köpt och skickat till mig för att jag ska sy täcken till flyktingbarn.










Eftersom det är måndag länkar jag till Eva/Bambi och hennes "Visa och berätta".

12 kommentarer:

  1. Disse ble nok tatt vel imot! Morsomt å ha en hobby som også kan komme andre til gode :) Riktig flotte ble de alle sammen!
    Ønsker deg en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Fin gest du gjort med detta. Jag hoppas de blev uppskattade. God Jul.

    SvaraRadera
  3. Så fint gjort! Du har ett stort hjärta. God Jul!

    SvaraRadera
  4. Jättefina täcken till ett gott ändamål!

    SvaraRadera
  5. Härligt att se så många fina täcken, som går till dem, som har det svårt.

    SvaraRadera
  6. Fina täcken som säkert värmer på mer än ett sätt! kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Tack för din länkning denna måndag på Visa och Berätta !!Bambikram

    SvaraRadera
  8. Du har ett stort hjärta! Vilka härliga täcken och mössor du har sytt. God Jul!

    SvaraRadera
  9. Så fina täcken o en värmande gest i vinterkylan. Kram Annika

    SvaraRadera
  10. Jättefina täcken du har sytt till familjer på Gysinge!

    Kram Catarina

    SvaraRadera
  11. Underbara täcken du sytt! Kram Kerstin

    SvaraRadera