måndag 3 februari 2014

Stjärnor i långa banor

Idag hade jag tänkt visa mina City Block som vi ska sy i februari, men jag hann inte sy alla. I stället har jag botaniserat bland mina bilder på SBS-block och letat fram ett antal varianter på stjärnor.






De här blocken sydde jag tidigare under arbetet med mina SBS-block. Jag vet inte om det "godkänns" av Maja, men jag anmäler de i alla fall till hennes utmaning "Scrappiga stjärnor", så får vi se hur det går. Hur som helst finns det en uppsjö av olika stjärnor man kan sy. Det är inte många av dem jag skulle ha tålamod att sy till ett helt täcke.

Det är måndag idag, så jag anmäler mig också till Bambis "Visa och berätta"

6 kommentarer:

  1. Hej Birgitta!!Har du glömt att länka din sida till mig igår?? Hittar dig inte ...men det är inte försent ännu för allt ät öppet till midnatt idag!!Välkommen Bambi

    SvaraRadera
  2. Tack Birgitta för du vill vara med och INSPIRERA!!!!!!!!Kram Bambi

    SvaraRadera
  3. Fina stjärnor! Det tycker jag aldrig man kan få för många av. kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Hejsan Birgitta!
    Klart att dessa räknas!
    OM du vill visa upp mer "Scrappiga Stjärnor" i februari så gör en vanlig länk till min blogg och maila mig så att jag kan räkna med den andra bloggningen också!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  5. Hej Birgitta,
    Agneta här! Jag har två prickars värme och sen är ju toppen redan pressad innan så det är mest för att släta ut det allra sista för då blir alltid wuiltningen snyggare! KRAM Agnetaquiltar

    SvaraRadera
  6. Härliga stjärnor!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera