torsdag 19 december 2013

Fler "kortförvaringar"

Med bara 25 minuter tillgodo hann jag sy färdigt de två sista kortförvaringarna, fylla dem med bio-kort och godispengar, slå in dem i julpapper, stoppa i kuvert och gå iväg och stoppa dem i brevlådanlådan.

 Den här ska äldsta barnbarnet Adam få.

När jag sydde myntbörsen kom jag på att jag lika gärna kunde sy den som en ficka och få ett sedelfack bakom..

Adams syster Selma får den turkosa, som också är sydd med sedelficka.
Alla tre förvaringarna blev litet olika i storlek och utförande. Så kan det bli när man leker.

Eftersom alla är sydda med Scraps länkar jag till Maja igen.

8 kommentarer:

  1. Birgitta, jag blev så inspirerad av din första kortförvaring, så jag har låtit tankarna "spinna" vidare på din idé!
    Förhoppningsvis hinner jag sy en också!
    Två nya lotter till dig!
    kram//Maja

    SvaraRadera
  2. De blev ännu finare! Tänk som mycket fint man kan sy av litet scraps!

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att du hann!:-)) Fina även dessa, kul när man kommer på att man kan förbättra modellen ytterligare. kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Denna blev ju riktigt läcker med det röda runt. Fina julklappar. Kram

    SvaraRadera
  5. Snygga och praktiska blev dom.Kul att se
    God Jul önskar Elisabet i JÄrfälla

    SvaraRadera
  6. Tänk så fint det blir av scraps!!!Lyckade julklappar!!Bambikram

    SvaraRadera
  7. Fina och praktiska julklappar!

    SvaraRadera
  8. Fine og praktiske små lommeböker. god ide med biokort.
    Tusen takk for ideen, tror jeg kommer å å gjöre noe lignende.
    Godt Nytt år.

    SvaraRadera