tisdag 13 mars 2012

Kviltning pågår

Nu har jag äntligen kommit så långt att jag börjat kvilta den blivande myskvilten av gamla lakan. Det tar en himla tid, men jag tror det blir bra - och min symaskin går helt plötsligt med på att jag frihandskviltar. Den bråkar inte ett dugg :-)
Stoja är ju inte så ung längre, så vi vill inte att hon står på bakbenen och sträcker sig för att se ut från balkongen. Idag gjorde vi slag i saken och köpte ett billigt bord på Röda Korset. Det var inte självklart för henne att hon får sitta på bordet, eftersom hon aldrig har fått ligga i soffan t.ex., men med en godis som "muta" klev hon upp och satt kvar tills hon fick tillstånd att gå ner.

Det var litet halkigt först, men då kom vi på att vi kunde nita fast en gammal matta, så det blev halksäkert och nu gillar hon verkligen sin egna möbel och hoppar upp på den så fort hon kommer ut på balkongen.

4 kommentarer:

  1. WOW, quilten kommer att bli mycket vacker och din quiltning ser jättebra ut.
    Stoja är så fin och så fint hon sitter på bordet. Kul för henne att kunna titta ut och följa vad som händer nedanför balkongen utan för mycket ansträngning. Det gjorde ni bra!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fin kvilten kommer att bli.
    Bra för Stoja att kunna sitta bekvämt och titta ut.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Detta kommer att bli hur läckert som helst!En sån fin vovve du har!Kram fr Lisa i Lysekil

    SvaraRadera
  4. Spännande quiltning på gång! Smart lösning att spara på Stojas höfter!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera