torsdag 6 juni 2013

Oanvända linjaler

Jag har börjat skära till en massa trianglar till ett kommande arbete. Bl.a. ska det vara några "flying geese". Precis när jag sytt den första Flying geese - som inte blev bra kom jag på att jag har en "Corner Trimmer" från Marti  Michell. Det är många år sedan jag köpte den och jag har aldrig använt den. Snabbt bestämde jag mig för att testa och himmel så bra det blev! Nu ska jag skära av hörnen på alla trianglar innan jag syr mer.


Varför köper man linjaler som sen inte används?

2 kommentarer:

  1. En mycket bra fråga, Giggi!
    Jag har flera oöppnade påsar med mallar!
    När ska man ta sig tid att använda dom?
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  2. Jag har också plockat fram mallar från henne, men andra. Om du sett kvilten med stjärnblocken hos Northern Quilts, så är det de mallarna. Jättebra handsömnadsarbete i sommar.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera