måndag 19 maj 2014

Camping och förvaringar

Vi var ute och campade = bodde i husvagn även den gångna helgen. Den här gången valde vi Färnebofjärdens camping som är en ganska liten camping i "myggrike". Tack och lov var det inte mycket myggor alls, bara litet på kvällen.


Det var inte så många husvagnar/husbilar heller. Totalt tror jag vi var 10-11 ekipage på lördagskvällen.

Jag har länge tänkt sy mig en nesse, en "Res-Klara", men hittar inte riktigt tid till det. Eftersom den gamla nessen har gått sönder letade jag i mina gömmor och hittade en top av ihopsydda remsor.


Färgen är klart missvisande - tygerna är svartvita och gråvita. Det här är de sista bitarna som blev över när jag sydde en rygga och några förvaringar till min syster.

Min nya nesse eller snarare en förvaring. Den funkade i alla fall till det den var tänkt - transportera tvål, schampo mm mellan husvagnen och servicehuset. Neesen ingår i en Sy tillsammans med scraps som vi har på en mailinglista jag är med i.

Syrrans rygga för stora kameran och ett par förvaringar för objektiv, batterier och annat smått och gått.





Som litet inspiration visar jag några varianter av förvaringar/nessar som jag sytt genom åren

 En liten pung som jag förvarar hänglås som behövs till klädskåpen på badhuset.
 Ena barnbarnets nesse.
 Den här var tänkt som en nesse, men användes som handväska av min sonhustru, tills den blev utsliten och jag sydde en ny.
Spiralväska tror jag den här modellen kallas
Ett annat barnbarns nesse

Måndag betyder Visa och berätta hos Bambi!

12 kommentarer:

  1. Underbara förvaringar Birgitta som du visar och INSPIRERAR oss med idag!!Tack för du länkar till Visa och Berätta,måndag/Bambikram

    SvaraRadera
  2. Fina förvaringar som du sytt. Och visst är det vackert med grått och svart med några färgglada accenter, säger jag som gillar färger.

    SvaraRadera
  3. Toppenfina förvaringar, de kan man inte få för många av.

    SvaraRadera
  4. Jättefina förvaringar, läckert med grått och svart.

    SvaraRadera
  5. Så många härliga förvaringar du sytt.

    SvaraRadera
  6. Det var trevligt att få se Din kavalkad av "förvaringar", tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  7. Superfina förvaringar!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  8. Kul att se dina fina förvaringar och "ryggan" var mycket snygg! Kram

    SvaraRadera
  9. Härligt att titta på dina förvarningar av olika slag du sytt!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  10. Många härliga typer av förvaringar du har sytt! Och den här sista var en kul variant tycker jag. kram Katarina

    SvaraRadera
  11. Förvaringar kan man aldrig få för många av! Många fina sytt.

    SvaraRadera
  12. Jättefina förvaringar. Jag som gillar ryggor undrar om du sytt efter mönster eller skapat själv?
    Kram Annika

    SvaraRadera