måndag 13 oktober 2014

Applikationer - Visa och berätta

För tillfället syr jag applikationer, men kan inte visa något eftersom det ska bli en present.

Däremot kan jag visa några andra arbeten jag sytt i applikationsteknik.


Ett par grytlappar med domherrar. Någon, minns inte vem, fick de i julklapp för en hel del år sedan.



Den här tulpanduken sydde jag som present till en väninna.


Liten kattbonad som hänger hemma hos en av mina söner.


BOM:en Birdhus som jag sydde en gång i tiden. Den hänger hos min mamma.


Barnbarnet Adam önskade sig en "Monstermatta" för några år sedan. Av testlappen blev det en förvaring till honom.


Mattan används inte som matta, utan den hänger på väggen hos Adam. Mycket pill och mycket kul var det när jag, sambon och Adam designade det hela.


Så här ser "mattan" ut i mitten. Det var väldigt viktigt att ordet "Monster" kom med :-)

Om inte Eva/Bambi så idogt fortsätter med sin "Visa och berätta" så skulle jag helt klart blogga ännu mer sällan än jag gör nu. Här är länken till veckans Visa och berätta


6 kommentarer:

  1. Vilken tur Birgitta att vi har varandra och kan INSPIRERA oss ....för det gör du idag med dina applikationer ...denna härliga teknik som jag funderade på i natt!!Tack för din länkning till Visa och Berätta måndag/Bambikram

    SvaraRadera
  2. Alla dina applikationer är så fina och katten är helt underbar.
    Kram ha de gott.

    SvaraRadera
  3. Applikationer förgyller verkligen.
    Katt bonaden vill jag sno :)
    Må så gott

    SvaraRadera
  4. Längesen jag höll på med applikationer, tack för att du inspirerar. Gillar verkligen ditt Birdhouse! Kram

    SvaraRadera
  5. Så mycket "matnyttigt" du visar......favoriten är iallafall katten och musen....bara sååååå skön.
    kram

    SvaraRadera
  6. Visst är det kul med applikationer och kattens i fåtöljen är underbar!
    Kram

    SvaraRadera