måndag 15 december 2014

Hundpåseväskor

Vi sliter ut våra hundpåseväskor på löpande band. Inte så konstigt kanske, eftersom vi ofta låter kopplet sitta kvar när Lynn går lös i skogen. Detta p.g.a. att hon inte är helt säker vid inkallning. Hänger kopplet efter springer hon inte lika långt.


Så här såg de tidigare varianterna ut.


De fungerade skapligt bra, men snodde sig gärna runt kopplet.

Nästa variant blev med en bred "kanal" på baksidan av förvaringen.


Den här förvaringen har vi använt i tre månader, men nu var den rejält sliten.

En av kompisarna, som fått en sån väska, och jag har diskuterat oss fram till en bättre modell. Kortare och bredare.

Första försöket blev så här. Nu har jag bytt från lapptäckstyger till bitar från gamla jeans. Det bör bli betydligt slitstarkare. Den här modellen gick dessutom mycket fortare att sy, Bra, för så himla kul att sy dessa förvaringar är det inte.

Den fungerar bra, men fy sjutton så fult locket blev.



Ny modell på locket och nu ser det riktigt snyggt ut, tycker jag.

Båda förvaringarna ser lika ut på baksidan.



Eftersom det är måndag länkar jag till Bambi och hennes "Visa och berätta"

4 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att jeanstyg är betydligt bättre att använda till påsarna. Kul att du hittat en bra modell till dessa! Kram

    SvaraRadera
  2. Det var inte någon dum ide att sätta dem PÅ kopplet istället för att de ska hänga lösa. Du kunde prova att sy dem i bävernylon. det är ju himla slitstarkt. Jag brukar rota i stuvlådan efter småbitar av bävernylon för om inte annat funkar det till att laga knäna på sonens termobyxor.

    SvaraRadera
  3. Ett mycket bra och INSPIRERANDE julklappstips!!Tack för du länkar till Visa och Berätta måndag/Bambikram

    SvaraRadera