fredag 27 september 2013

mera Sy tillsammans.



När jag läste Gunilla-sytantens, Majas och Ullis bloggar igår så skrev alla om Tula Pink`s bok  och en "sy Tillsammans" som de dragit igång. 


Jag blev ju sugen, men först bestämde jag mig för att NEJ här startas inga nya projekt.
Men........... köpa boken kan jag väl i alla fall göra. Sagt och gjort i morse klickade jag på Köp-knappen
Bokus och om några dagar kan jag bläddra i den. Under dagens gång har tankarna farit fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig. Jag är med! Tanken är att jag syr blocken på Kviltkramarnas sy-söndagar i vinter.

Hemma har jag mer än nog med allt jag ska göra färdigt eller inte ens har börjat med. De flesta projekten kräver min stora symaskin och den är bökig att släpa med sig. Lilla maskinen och små block får bli det som gäller för mig.

Läs mer om denna Sy tillsammans här (och anmäl dig)

3 kommentarer:

  1. Hej Birgitta! Döm om min förvåning när jag tittade in här ifrån City block Samplergruppen och ser att du tänker tillbringa vintersöndagar hos oss i Kviltkramargruppen! Det blir roligt att träffa dig där.Vi ses!
    Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Det är så roligt att du vill vara med Birgitta!
    Dessutom så kul att du och Bibbi kan sy och inspirera varandra tillsammans!!!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  3. Så roligt att du bestämde dig för att vara med! Vi verkar bli ett stort gäng som kan peppa varandra och ha skoj tillsamman medan vi syr. Kramar Ullis

    SvaraRadera