fredag 28 januari 2011

Sorterar minnen

Jag har ju bestämt mig för att vara riktigt ordentlig och sortera allt, innan jag packar ner något i en kartong. Så igår bestämde jag mig för att sortera alla brända skivor med bilder av allehanda slag.

Jag visste ju att det fanns en del skivor som inte "tagit". Det gick att öppna och se bilderna, så länge jag använde den gamla datorn där de var brända, men sen vete sjutton vad som hade hänt. För med den här datorn går det inte att se något alls på en del skivor.

Det har tagit en massa tid igår kväll och nu i kväll, men äntligen är jag färdig. Massor med dubbletter har jag sett, trots att jag oftast bara snabbkollat skivorna.

Någon gång ska jag ta tag i det där och försöka få någon ordning, men inte nu.

Så många minnen som har ploppat upp. En del sorgliga, som bilder på en god vän som hastigt avled för några år sedan. Det känns fortfarande konstigt att hon inte finns bland oss.

Många härliga bilder på barn och barnbarn, syskon och mina föräldrar, utflykter vi gjort o.s.v.

Den här kära familjemedlemmen lämnade oss 2004. Då var hon drygt 12 år . Bilden är från 2003 och Teja var fortfarande pigg om än inte lika livlig som tidigare.


2 kommentarer:

  1. Ja ,du är redig du,,skönt när det hela är färdigstädat.
    Förstår att vissa foton väcker känslor.ha en fin helg,Birgitta!!Kramar

    SvaraRadera
  2. Jobbigt!!!
    Visst blir det skönt när du är färdig, men förstår om det tar tid och om du får det känslosamt dessemellan!
    Kram Maja

    SvaraRadera