måndag 20 januari 2014

140 block!

Jag har varit riktigt flitig den gångna veckan. Drygt ett block om dagen är snittet (7 färdiga block) och nu är min pärm med osydda SBS-block tom!!!!!
Det betyder nog inte att jag inte kommer att sy några till SBS-block.
Det absolut sista blocket jag sydde var detta och det har jag varit tveksam till ända sedan jag såg mönstret.


När jag satt och fäste alla trådar frågade min sambo om jag hade börjat med något nytt projekt. Det säger väl allt. Jag fick min känsla bekräftad. Blocket passar inte in. Jag ska leta igenom pärmen efter något som jag kan dubblera.

Övriga block jag har sytt under veckan är dessa.







Nu återstår resten :-)

Jag ska börja med att skära ut remsor för sashingen och samtidigt fundera på hur jag ska sammanfoga blocken. Jo, jag ska följa schemat, men jag tänker köra med "quilt as you go" på ett eller annat sätt. Frågan är hur. Ett tag funderade jag på att kvilta blocken ett och ett, men hu så mycket handsömnad det blir då. Vi får se.

Eftersom det är måndag länkar jag till Bambis "Visa och berätta"

10 kommentarer:

  1. Grattis till att ha sytt alla blocken.
    Blocket Du inte tycker passar in, försvinner i mängden, jag har med det i min kvilt.
    När Du är klar och skickar in en bild, får Du en pin och gissa motivet på den :-) Blocket Du inte gillar.
    kram

    SvaraRadera
  2. Oj, så fina block, och vilka vackra tyger du har valt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så fina block fina färger. Grattis till att ha sytt alla-även om du gör om en del hälsar Elisabet i Järfälla

    SvaraRadera
  4. Grattis till att ha kämpat vidare och besegrat en "surdeg"!
    Jag tycker att det är så roligt att se så många tyger från mitt paradis i ditt arbete!
    Nu får du tänka på mig när du ser dina block och jag tänker på dig när jag använder mina/dina mallar!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  5. Grattis Birgitta! Jättefina block! Kan förstå din tvekan inför det sista blocket, men jag fick leta bra länge innan jag såg det på Gunillas kvilt:-)) kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Flitens lampa lyser i Gävle,,,,Heja på Birgitta!! Snart har du en färdig quilt!!!Tack för du länkar idag till Visa och Berätta, måndag!!Bambikram

    SvaraRadera
  7. Bra jpbbat! Vilket jobb att sy alla 100 block, för de är ju inte de allra enklaste att sy. Kramar Ullis

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig känsla att få klart alla dessa block! Väntar med spänning på att få se fortsättningen!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  9. Jättefina block!
    Kram Ane

    SvaraRadera