måndag 7 april 2014

Tula Pink igen och Visa och berätta

För en hel del år sedan sydde jag två bonader som heter Visa och berätta.

Det var bara meningen att bli en bonad, som julklapp i ett byte på någon mailinglista jag var med på. Först sydde jag denna


men upptäckte ett litet fel på den. Alltså dög den inte som julklapp och det fick det bli en till.



Förra veckan hann jag faktiskt både skära till och sy de 10 Tula Pink blocken. Som vanligt tog det mycket längre tid att skära än att sy.













De ser litet sneda och vinda ut, men så illa är det inte i verkligheten. Jag hann helt enkelt inte vara så noga när jag fotade dem.

Så fort det har gått att sy de här blocken. Nu är det bara 30 stycken osydda. Jag funderar så på vad det ska bli av dem. Ett överkast - jo visst! Men hur i hela friden ska jag få ihop dem till en snygg enhet?

Eftersom det är måndag, så länkar jag till Bambi och hennes Visa och berätta.

6 kommentarer:

  1. Söta tanter på dina väggbonader. Jag tycker det tar längst tid att välja tyg till Tula Pink blocken och jag har ingen aning om vad jag ska göra med dem än så länge men de är roliga att sy och fort går det.

    SvaraRadera
  2. Så söta bonaderna är.
    Dina Tul Pink block är jättefina. Tygerna är precis i min smak :-)

    SvaraRadera
  3. Tack Birgitta för du vill vara med och INSPIRERA oss alla på Visa och Berätta,måndag!!Bambikram

    SvaraRadera
  4. Du har verkligen valt fina tyger till dina block. Själv har jag bara använt scraps.

    SvaraRadera
  5. Kul att se hur olika Dina bonader är tros att de är sydda efter samma mönster.
    Tyg- och färgval gör så stor skillnad!

    Dollandesign

    SvaraRadera