torsdag 19 maj 2011

Herr Sprätts vikarie

Herr Sprätt, den ordinarie, är fortfarande på rymmen, men jag fann en värdig vikarie. Trasslet blev bortsprättat och jag sydde litet på flera olika delblock till det stora blocket.
Jag tycker inte det är kul att trä om maskinen, så jag använder gärna flerfärgad tråd som passar till flera olika småbitar och så syr jag alla dem, innan jag letar ny tråd och börjar om.
Här kommer ett smakprov på blocket.


Det är mycket kvar att sy, men det är så roligt. Jag blev ändå inte sittande så länge, för jag ville ut och se VårRuset som sprangs igår kväll.

Upp på cykeln och när jag försiktigt (mitt knä gör ont och har bandage) hade trampat mig mot målfållan så hade de första redan kommit i mål. Det gjorde inte så mycket för det var över 5700 anmälda, så det fanns mycket folk att titta på.

5 kommentarer:

  1. Det där ser inte så dumt ut, blocket menar jag.
    Kram Annika K

    SvaraRadera
  2. Du har hunnit med en hel del kul ser jag. Tråkigt med strulet med maskinen.
    Men blocket ser ju jättefint ut. Vilken tur med glasögonen du hade då, skönt att inte behöva byta styrkor så ofta.
    Vilken liten gullig vofsing förresten.
    Hoppas att allt är bra annars.
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig blandning av tyger du har i ditt block!
    Jag är så dålig på att sätta ihop till sådana här block.
    Kram Maja

    SvaraRadera
  4. Instämmer, att ständigt byta tråd, är väl det minst roliga med applikationer. Blocket blir jättefint! Kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Hej,
    Härligt block! Underbara tyger. Ska bli jättemysigt att se fortsättningen. Kram

    SvaraRadera