tisdag 17 maj 2011

Litet av varje

Måndagen var inbokad med både besök hos frissan och hos optikern. Till frissan kunde jag gå skapligt torrskodd trots att regnet vräkte ner.

 De där gångarna med tak är verkligen fula, men oj så bra att ha när det är dåligt väder. Det är bara den sista biten till centrum som inte är under tak, så där gällde paraply.

Jag lät frissan kapa av ganska mycket hår, minst två dm sa hon att det var. Än så länge trivs jag med "kort" hår.


Sen var jag iväg till optikern. När synkontrollen var gjord och jag hade bestämt att det skulle bli två vanliga progressiva glasögon och ett par terminal, så kom optikern på att hon skulle mäta mina gamla glasögon. Jag fick veta att mina ögon har förändrats så litet så jag skulle inte märka någon skillnad med de nya glasögonen. Tack för det! Minst 7.000:- som jag kan lägga på möbler i stället.

Idag har jag varit över och hälsat på mamma. Min äldsta brorsdotter är här på besök och vi hade bestämt att träffas alla tre och gå ut med hundarna i stadsparken. Det passade inte så bra, men ösregnet, så vi var bara inne.
Min stojiga Stoja brukar ju vara väldigt burdus i sina möten med hundar, men hon fattade att Hugo är en liten bebis på bara 6 månader. Att han dessutom är pytteliten gjorde ju inte min oro mindre, men Stoja skötte sig. Hugo är litet ängslig av sig - ren självbevarelsedrift skulle nog jag kalla det - men han vågade t.o.m. gå fram och nosa på Stojas tass. Fast det hann jag inte med att fota. Mobilen var för seg.

3 kommentarer:

  1. Vad snyggt det blev med den längden på håret!
    Att det sedan lockar sig inåt gör ju att ansiktet ramas in så fint!!!
    Skönt med sparade pengar!!!
    Själv skulle jag behöva gå både till optiker och frissa, men det blir frissan som "vinner" denna gång!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken överraskning för plånboken,härligt!!kramar

    SvaraRadera
  3. Din nya frissa passar dej jättebra. Vilken gullig lite kompis till Stoja, hundar brukar förstå när dom ska vara lite försiktiga.
    Hoppas du hitta nån sprätt i kartongerna :-)
    Kram o ha det gott!

    SvaraRadera