onsdag 4 maj 2011

Organiserad, eller.........?

Jag har varit ganska organiserad idag, eller jag försökte men allt gick - inte fel - men inte som jag hade beslutat.
Bestämde mig för att motionera. Skulle jag ta bilen till Hemlingby och gå milspåret med Stoja, eller skulle jag cykla ut mot hamnen.
Jag valde att cykla. Då åkte jag på att gå ut med Stoja först, så då blev det litet mer motion.
När jag ändå skulle ner mot stan for jag in på och bokade en tid hos optikern. Då upptäckte jag att jag hade tappat mina vantar, de låg inte längre i fickan. Jag frös så det var bara att gå in och köpa nya. Först i tredje affären fick jag tag på några. Nu säljer de baddräkter och inte vantar :-)

När jag kom ut från affären så insåg jag, det jag borde förstått redan i morse, att det är för kallt och blåsigt för en cykeltur vid havet, så jag vände cykeln åt andra hållet – riktning Stadsträdgården och Boulongerskogen. Någonstans skulle jag väl äta min matsäck, eller hur? Det var ju min lunch.

Men innan jag kom dit fick jag syn på FK:s skylt. Snabba beslut. In och se till att få ett giltigt intyg om att jag är pensionär. Det där skulle jag alltså ha gjort före årsskiftet, men nu har jag i alla fall ett nytt intyg.


Till slut hittade jag ett ställe där solen åtminstone lyste och värmde ibland

Så det blev en snabb fika. Jag hade i alla fall varit klok och stoppat en fleesetröja i cykelkorgen. Den åkte på (och sen fick den sitta kvar) och så satt jag på halsduken och vantarna. Någon sittdyna hade jag inte tagit med mig. Glömsk som vanligt.
Solen sken, men det var inte alls så skönt som det kanske såg ut.
Har jag sytt? Nej, men jag har i alla fall klippt ut alla applikationsdelarna.
kanske i kväll.

7 kommentarer:

  1. Oj, det verkar som att vi är rätt lika i det där med att inte tänka efter före!!!
    Fast jag tror att du nog har en betydligt fräschare färg i ansiktet än jag!
    Har du suttit mycket på din nya balkong?
    Kul att höra av dig och väntar på att få se dina arbeten igen!
    kram

    SvaraRadera
  2. Vi har det kallt här oxså ,kom tom några hagel idag.Här sys det inget heller på maskinen ,,men en dag så vänder det nog.Ha en fortsatt bra dag!!Kram

    SvaraRadera
  3. Du fick till en härlig dag trots ruggigt väder! Jag ser ingen cykelhjälm!! Hjälm på!! Har cyklat omkull själv och tack vare hjälmen kunde jag linka ifrån olycksplatsen för egen maskin. Det var ett litet gupp och jag flög över styret. Lätt hänt. Var rädd om dej. /kram vivianne

    SvaraRadera
  4. Tycker du är tuff som gav dig ut i denna kyla och det ser ut som om du fick en rätt bra dag till slut i alla fall.
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  5. Tänk vad skenet kan bedra. Det ser hur härligt ut som helst på bilderna.
    Önskar jag kunde cykla men mitt vänstra knä vill inte.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vad härligt det låter att ha möjligheten att ta en cykeltur vid havet! Förstår att du väntar på lite varmare väder.
    Här åkte vinterjackan på igen imorse. Men det blir bättre snart hoppas jag :)

    SvaraRadera
  7. I dag har här varit underbart skönt ute - men någon cykeltur har det inte blivit än...
    Men det värkar ha varit en skön tur för dig i alla fall.
    Kramiz o var rädd om dig

    SvaraRadera