söndag 15 maj 2011

Liten uppdatering

Inte händer det mycket här, vare sig med lägenheten eller med min sömnad.

Vi börjar med lägenheten. Förra veckan kom de hit och bytte ut den gamla spisen mot en ny med keramikhäll. Jag fick nya pelare med kyl och frys också. Rent och fräscht och energisnålt. En rejäl uppgradering.

 
Målaren och golvläggaren lyser fortfarande med sin frånvaro. Nu börjar jag längta efter dem, även om det blir ännu mer kaos en tid när de ska rumstera här. Jag vill köpa mina nya säng och min nya soffa NU och inte "Sen nån gång"

När det gäller sömnad händer inte heller mycket. Jag började ju sy litet på Tiny Town direkt när BOM:en kom.- En bit hann jag och sen var det inte kul längre. Jo, att sy, men inte att leta symaterial mm.



Nu ska jag ta tag i det igen. Först stryka blocken och sen stryka fast applikationerna. Man "ska" nog sy fast applikationerna för hand, men det struntar jag i. Jag kör som jag brukar med langett på maskin. Tack och lov vet jag var min byrå med broderitrådar för maskin finns. Den finns inne i den bruna kartongen bakom min provisoriska breda säng.


Kartongen använder jag som provisoriskt nattduksbord. Nattduksbordet används som TV-bänk och sängen som soffa. Något rörigt alltså, men förr eller senare kommer allt att bli nytt och fräscht. Nu har jag sett anslag på några andra hus att de ska måla alla balkonger också. Det blir som en helt ny lägenhet för mig när allt är klart.

Fram till dess får jag finna mig och roa mig med det jag kan. Mycket cykling blir det - helt underbart. Fast idag ska jag sy eller hålla på med annat inomhus, för nu är det rejält ruggigt ute. kanske skulle jag ta en omgång med kartongerna igen och leta efter mina hexagoner så jag vet var de finns, nästa gång det blir fint väder och jag vill sitta på balkongen med handsömnad..

5 kommentarer:

  1. Förstår du längtar efter hantverkarna,,roligt att höra ifrån dig!!Kramar

    SvaraRadera
  2. Håll ut, snart kommer hantverkarna! Sen blir det som helt nytt och du kan börja boa in ej med alla fina kviltar som ligger nerpackade.
    Kramar/Vivianne

    SvaraRadera
  3. Förstår du blir frusterad när det inte något, men du får glädjas åt din fina spis och ny kyl/frys är inte heller så dumt!

    SvaraRadera
  4. Hei min venn, jag forstår din frustrasjon men nu kommer sommaren och da hoppas jag at det blir ite bettre for deg och at du slipper at venta så veldig lenge

    kram från audi

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Kul atgt höra ifrån dig igen även om du lever i en viss frustration...
    Tror att man uppskattar renoveringen mer då man fått vänta ett slag.
    Angående väskan vet jag itne vilken av de båda du menar men jag antar tanten...det är ett gratisbroderi från the Quiltery....Där är klänningen svart.
    Mina båda gamla "vanliga" symaskiner jag har har lagt sig till med knasigheter...Trådspänningen vill inte funka så det ser för hemskkkkkkkkkkt ut då man syr...
    Trist så nu när man liksom har börjat komma igång igen lite...
    Hoppas att allt ordnar sig för dig nu snart...är det fel väska så får du maila mig i stället...Kramiz

    SvaraRadera