torsdag 31 mars 2011

Birgitta i Gävle

Nu är jag inte längre "Birgitta i Arboga" utan "Birgitta i Gävle".

Sent omsider igår kväll kom jag hit till Gävle och sov över hos min mamma.
Klockan 08.00 var flyttbilen här och de var supersnabba på att lasta ur allt, men nu har jag kaos.




Det som ska bli mitt sovrum är knökafullt med kartonger och en del möbler. Litet osmart var det ju att ställa kartonger framför garderoben, men jag får flytta dem allt eftersom.

Det första jag ska göra är att fixa till det som blir min bostad för någon månad - köket och vardagsrummet.
Där är det luftigt än så länge.
Jag ska strax ge mig iväg och köpa ny toppklädsel till madrassen. De nya medarna (ben) ska skruvas på och sen kan jag bädda så jag har säng/soffa.



Nu blir det shoppingpaus innan jag jobbar något mer här inne.

13 kommentarer:

  1. Det vill nog bli riktigt bra ska du se nu när du äntligen kommit på plats.

    KramA

    SvaraRadera
  2. Så skönt det måste kännas att äntligen vara på plats med allt ditt strul med flyttfirman. Så småningom kommer du ha allt på plats och allt insorterat där det ska vara så du kan börja sy igen. Lycka till i Gävle! Kram

    SvaraRadera
  3. Åhh vad skönt för dig att vara på plats. Lycka till! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. Så fint at du er komit frem til din legenhet, men forstår at det er mycket arbete igjen

    kram

    SvaraRadera
  5. Snart har du en tiptopfin lägenhet. Blommor i fönstret gör att det redan känns lite ombonat.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag gillade verkligen planlösningen på den lägenheten och ser att du möblerat så som jag "planerat" ;-). Du får gärna visa bilder när du kommit i ordning!
    Fortsatt lycka till!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  7. Skönt för dig att du fått allt till lägenheten nu. Det är ju så himla roligt att få ställa i ordnign allt . Det kommer att bli så fint där för er.
    Kramizar o ta hand om dig!(o Stoja)

    SvaraRadera
  8. Skönt att äntligen komma på plats, hoppas du ska trivas.

    SvaraRadera
  9. Lycka till i din nya lägenhet! Hoppas alla saker kommer snart på plats så att du kan börja sy igen.

    SvaraRadera
  10. Så skönt att äntligen vara på plats. Hoppas att allt blir som du tänkt dig.

    SvaraRadera
  11. Vad skönt att du kommit på plats även om du har mycket jobb framför dig innan du får helt färdigt i lägenheten. Det är härliga fönster du har med mycket ljus.
    Lycka till med fortsättningen!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Skönt att du äntligen kommit på plats. Lycka till nu med att få ordning på allt. Det kommer att bli så bra! Kram Katarina

    SvaraRadera
  13. Tror och hoppas att allt kommer att gå bra och du kommer att trivas.Rom byggdes heller på en dag!!ta det lugnt och var rädd om dig!!kramar

    SvaraRadera