söndag 20 mars 2011

Första promenaden

Nu har jag tagit den första långpromenaden i mitt nya bostadsområde. Jag behöver inte gå långt för att hitta skogsområden. Visserligen bara små "öar" mellan olika områden, men helt tillräckligt för morgon- och kvällspromenader. Jag kommer heller inte att ha särskilt långt till Hemlingby fritidsområde, så det här känns fortfarande rätt.


Efter promenaden tog jag mig en fika på balkongen. Allt är ju provisoriskt här, men det funkade med klappstol som bord.


Jag tog en bild precis där jag satt och fikade. Det ska bli intressant att se hur mycket jag kommer att se av huset mitt emot när löven slagit ut.



Jag gillar ju inte balkonger i stekhett västerläge så som balkongen är i Arboga. Det är lika här, men träden som ger skugga gjorde att jag valde just denna lägenhet.Killarna som bodde här sa att det brukade vara svalt även mitt i sommaren. Hoppas bara att de inte avverkar "mina " träd. Jag såg ett upprop när jag var på promenad om att rädda träden i området från "massavverkning"

3 kommentarer:

  1. Måste varit en spännande promenad för Stoja Så mycket att läsa in med nosen. Säkert får han nya kompisar vad tiden lider. Skönt att Du har lite skogsnatur vid balkongen.Tror det kommer att bli fint när våren och sommaren kommer

    SvaraRadera
  2. Jag tror du kommer o trivas jättebra där.Det ser ju trevligt ut i ditt närområde. Stoja kommer få det kalas på sina promenader.
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Det ser härligt ut, både naturen runt omkring och balkongen.
    Kram

    SvaraRadera