lördag 12 mars 2011

Vill och vill inte!

Jag vill flytta nu och inte sen. Det kan jag inte längre påverka. Allt hänger på om det blir en returflytt till veckan. Tyvärr verkar det ha krånglat till sig, men jag får besked på måndag.

Jag vill sy nu och inte sen. Jag vill inte  packa något mer idag.

Det här tänker jag göra något åt, men det innebär att jag måste packa upp litet. Jag har lånat tillbaka min egen skärmatta och rullkniv från svägerskan och så har jag lånat hennes ganska korta linjal som hon köpte på Syfestivalen. Nu fattas bara tyger och det är de jag letar.

Tack och lov finns lilla Singer Fetherweigt (inte den fina antika utan en lätt modern variant) kvar här i lägenheten. Jag står inte ut längre om jag inte får sy, så jag får väl sy, vad det nu blir, på den maskinen. Fast först ska här letas tyger och då helst de jag fick av mina sykompisar. Jag såg dem för ett par dagar sedan, men det var då det.

3 kommentarer:

  1. Förstår din frustration, hoppas du kan hitta tyger och få lite sytt!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  2. Samma från meg min venn, hoppas det snart går i orden.

    kram fråna audi

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du hittar tygerna du letar efter och får sytt något.

    SvaraRadera