söndag 13 februari 2011

85 år!

Idag fyller min mamma 85 år. Vi firade henne igår eftersom de flesta bor en bra bit ifrån Gävle.


De bilder jag tog på henne blev urusla så jag har "lånat" en bild som min duktiga syster har tagit.
Vi hade en mycket trevlig dag och kväll uppe i de gemensamma utrymmena där mamma bor.

Tre av mina fyra barnbarn var med. 



Här är mitt äldsta barnbarn Adam som snart fyller 8 år


Och här kommer de två små prinsessorna som båda fyller 6 år  snart


Äldsta av dem är Adams lillasyster Selma i röd klänning. Hon blir 6år i mars. Kusin Tindra fyller 6 i maj liksom deras kusin Lou. Han är med sin mamma i Indien just nu så dem träffar vi senare i vår.

Förutom att fira mamma så har jag kollat golv och tapeter till min nya lägenhet. De har litet konstiga regler på Gavlegårdarna, tycker jag. Jag får inte beställa det jag vill ha förrän den 1 mars när jag har kontraktet. Synd, för det betyder att jag absolut inte kommer att få ens golven fixade innan jag flyttar in.
Det hade väl varit enklare även  för deras hantverkare att få lägga mattor och slipa parkett i en tom bostad, men jag vill och kan inte vänta till "inom tre månader". Det kanske inte blir förrän i maj, vem vet?

Idag trodde jag att jag skulle packa litet när jag kom hem, men så blev det inte. Jag var jättetrött i hela kroppen och behövde vila. Det var inte särskilt kul att köra på tvättbrädevägar, som det tidvis var efter snöovädret.

9 kommentarer:

  1. Så ung din mamma ser ut. Kul att träffa släkt och vänner.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Wivi!
    Hade inte trott att denna damen kunde vara 85-år!
    Håller med dig om att de har konstig policy i ditt nya boende! hade väl varit skönt för arbetarna att slippa ha hyresgäst boende i renoveringen!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  3. Din mamma ser verkligen inte ut som 85! Kul att ha en ungdomlig mor.
    Hoppas du haft det bra o så får jag hoppas du får en trevlig Alla Hjärtans Dag.
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Håller verkligen med de föregående skrivarna..önskar jag ser lika pigg ut vid 85!!
    Ha en fin alla hjärtans dag!!kramar

    SvaraRadera
  5. Håller verkligen med alla föregående skrivare, verkligen en fräsch mamma du har ingen kan jro att hon fyllt 85 år.

    Kram A

    SvaraRadera
  6. Min dator hoppade och spökade visst till det nu igen,
    Ingen kan JU TRO att hon fyllt 85 år, var det jag försökte skriva ;)

    A

    SvaraRadera
  7. Svar....
    man ska gå in på design o lägga till gadget ..ngt med java script...kopiera in länken där o spara så skall klockan komma fram
    Kramiz
    jo ..glömde säga att man kan klicka på klockan o komma dit den finns...

    SvaraRadera
  8. VAd fin den blev - lite annorlunda...kul att det funka...
    kramiz

    SvaraRadera
  9. Vilken fin bild på din mamma, hon ser verkligen ungdomlig ut! Låter jobbigt om du ska få lägenheten fixad efter du flyttat in! Hoppas det löser dig tidigare.

    SvaraRadera