torsdag 17 februari 2011

Datorer!!!!!!!!!!!

Sambon tog fram förstoringsglaset och kollade originalkoden för min Windowsskiva. Då upptäckte han att jag skrivit ett K där det skulle ha varit ett X. Vad sjutton ska de ha såna där pyttesmå lappar på burken för? Jag kan knappt se bokstäverna med förstoringsglas!

Yes! tänkte jag och satte igång att formatera.

 Fast.............. det var inte det jag hade gjort visade det sig så småningom. Jag hade lyckats installera ytterligare en Windows i min dator och ingen funkade ordentligt.

Sambon lyckades fixa C-disken igår och idag eller framöver så fixar han D-disken.

Nu har jag bestämt mig för att han får själva burken med hårddiskarna av mig. Jag fick den av honom för några år sedan, men jag har ännu bättre hårddisk i den bärbara datorn.Han har den äldsta och sämsta burken i familjen, så det känns inte mer än rätt att han övertar min ena.

Så nu håller jag för fullt på och fixar och trixar med "lillan" så jag bl.a. kan läsa mail från datorn och inte på webben. Jag är inte riktigt förtjust i  Windows Live Mail, men jag vänjer mig säkert.

Just nu kör jag allt på lillan, men sen, när jag kommer igång i Gävle, då ska hon kopplas till min stora skärm och mitt vanliga tangentbord.

Det vill bli bra!

4 kommentarer:

  1. Ja det där med datorer . De lever ett liv för sig själva....har för mig att man måste ta bort partitioner o lägga till dem igen för att slippa få ett till windows inlagt - men jag är lite osäker i det fallet så lita inte 100% igt på det.
    annars får jag säga Jaou...nu har jag fått huvudbry. Fick jättefina tyger till buset men nu sitter jag o funderar hur jag ska göra...kreativitet? Hmm...fastlåst för tillfället ...tror ngn stängt in den i kölllaren eller ngt sådant...hihiii.
    Ha det så gott.
    Kramiz o hoppas det löser sig med dator fixet.

    SvaraRadera
  2. Klart det blir bra i slutändan!
    Men datorer kan vara knepiga att förstå sig på ibland, men dom är bra å ha i alla fall. Tänk så insnöad man skulle känna sig utan nu när man är van att kika in och hälsa på sina vänner nästan dagligen.
    Kram A

    SvaraRadera
  3. Tur det löser sig för dig!!Ha det ,,kramar

    SvaraRadera
  4. Jag är glad om jag fattar hälften av vad som behövs på datorn. Ändå fattar jag dubbelt så mycket nu som för ett år sedan;) Härlig ekvation!!!
    Kram Maja

    SvaraRadera