tisdag 22 februari 2011

Sista kvällen med sygruppen

Igår kväll var jag för sista gången till Köping och sydde. Litet bitterljuvt var det.
Mina väninnor överraskade mig med en fin avskedspresent





Nu gäller det att komma på vad jag ska sy för något av de här fina tygerna.

En av kvinnorna lovade mig förra gången några "småbitar av tyger jag inte kan använda till något", men som skulle räcka till några hexagoner.



Ska jag använda alla de här tygerna till hexagoner, då kommer det att bli ett stort täcke och inte ett litet Afrikatäcke av mitt pågående hexagonarbete.

Idag ska jag iväg till både hörcentralen för koll av mina hörapparater och till veterinären. Vi upptäckte några läbbiga knölar/utväxter på Stojas ena framben i söndags och jag fick en tid redan i eftermiddag. Det är litet oroligt.

7 kommentarer:

  1. Många fina tyger du fick av dina vänner.
    Hoppas det inte är något galet med Stoja.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga vänner att komma med en sådan överraskning!!Tror säkert du hittar på något mysigt av dem.Håller tummarna för Stoja./kram

    SvaraRadera
  3. Många härliga tyger du fick. Blir säkert fina saker av dem. Hoppas det var något lätt avhjälpt med Stoja.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka fina tyger du fått, du får sy något fint som du sen har som minne av dina sykompisar.
    Hoppas allt gick bra för Stoja hos veterinären.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Presenttygerna är så underbara och hexagontygerna kommer att bli jättefina i ett täcke! Kanske läge att sy ett till den egna sängen?
    Håller alla tummar för Stoja! Det är så oroligt när älsklingen mår dåligt!!!!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  6. Härliga tyger! Hoppas du sen hittar en ny grupp på nya stället! Kram Katarina

    SvaraRadera