torsdag 24 februari 2011

En suck av lättnad

När jag kom för att hämta Stoja idag hos veterinären så började han direkt med att säga att han hade goda nyheter.
När han skar i "tumören" som han skurit bort från hennes framben, så vsåg han direkt att det inte var en tumör. Grejen hade så klart ett namn, som jag har glömt. Han förklarade det ungefär som att pälsen växte inåt och blev inkapslad av det svarta som vi såg. Han hade skurit mycket och kikat och han var stupsäker på att det bara var en sån grej. Hur han än skar, så dök det bara upp päls, inen tumör. Jag är lättad och min plånbok är ganska tunn, men vad gör det.

Stoja får gå med dumstrut i tio dagar och det gillar hon inte.



Än så länge är hon litet trött, men hon har också märkt hur hon slår i saker. Jag tog bort struten när vi gick ut och när jag hade satt på den igen, så satt hon kvar i hallen på samma sätt som när hon väntar på att jag ska ta av kopplet. Det hjälpte inte mycket att jag sa att hon fick gå - hon satt där hon satt ett bra tag.  Nu har hon gett upp och gått och lagt sig på mitt på köksgolvet.

13 kommentarer:

  1. Så skönt att höra ,att allt var bra tillslut!!Kramen på ER!!

    SvaraRadera
  2. Härligt svar! Jag förstår din oro...Våran förra vovve fick småknölar men det var "goda" som följde med en av raserna, så vi fick lugn och ro!Man ampes ju alltid..kram!

    SvaraRadera
  3. Skönt, Stoja är ju inte så gammal och bör ju få vara frisk några år till.

    SvaraRadera
  4. Åhh vilket gott besked! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  5. Sååååå glad höra att det inte var något allvarligt med Stoja.
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Skönt att det inte var värre!
    Fick en tankeställare och har varit världens roligaste matte till Raja idag! Oj, vad vi har lekt och tränat!!!
    Ta hand om er!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  7. Underbart att det inte var så illa!!! Fast lite synd är det om damen som måste ha en sån där förfärlig strut! Kram henne från mig!

    SvaraRadera
  8. Vilken lättnad att få det beskedet! Kram Katarina

    SvaraRadera
  9. Åhh...så skänt att få höra att det inte var ngt "farligt". Det är juhemskt närman upptäcker knölar....Walle har fått tre "fettknölar" som de kallades för. Så skräcken satt i då med - nu vet man ju...
    Ha det så gott o hoppas Stoja vänjer sig vid kragen.
    Kramiz

    SvaraRadera
  10. Åååh vad härligt att det "bara" var en pälsknöl. Men det blir ju inte roligare med struten för det.

    SvaraRadera
  11. Stackars lilla Stoja! Det kan inte lätt att manövrera en sådan krage på halsen. Skönt att det inte var något värre.
    Kram till både dig och Stoja

    SvaraRadera
  12. Hej! Såg att Du tittat in till mig och min tulpankasse.Trevligt
    Hoppas det går framåt och Stoja snart slipper tratten.
    Som jag skrev hade vår Tarzan oxå en knöl. Det var en ofarlig tumör som återkom därför att den satt så illa och var svår att få bort allt. fick med några års mellanrum operera bort den fyra gånger.
    Han rörde inte bandaget och slapp tratt,som måste vara besvärligt.Ha bra fortsättning på helgen

    SvaraRadera
  13. Hejsan
    Kul att "se" dig igen o tack för tipset med tråden...är ju lite svårt att veta när man inte gjort innan som du vet...
    Hoppas att du börjar komma i ordning i ditt nya hem nu - för du har väl flyttat dit nu?
    Kramiz

    SvaraRadera