måndag 7 februari 2011

Avslöjad

Jag har nyss kommit hem från veckans besök hos min "kinesiska doktor". Hon börjar alltid med att kolla pulsen och tungan på mig och efter det ställer hon en diagnos.
idag sa hon att jag hade fått in kyla i kroppen igen. Äter du mycket mer mejeriprodukter och så var det en del annat hon nämnde. Nej, det tycker jag inte. "Din tunga ser ut som ungdomarnas brukar göra på våren när de börjar äta mycket glass". Där satt den! 
Det var bara att tala om att jag helt plötsligt har blivit alldeles galen i glass och helst sent på kvällarna. Det var inte så konstigt tyckte hon, för glass kan vara lugnande. Men nu hade jag alltså gått till överdrift. Bra! För det är inte litet kalorier jag stoppar i mig via glassen. Bara att sluta!

Hon började känna på nacken och muskelfästen från armarna. Aj, så ömt allting är. Nya uppgifter för stretchövningar och åter till henne om två veckor.

Nu ska jag faktiskt vila en stund. Sen får det bli promenad och så litet packning.

Kvällen ska jag ägna åt handsömnad av hexagoner med mina lapptäckskompisar i Köping.
Det här är tänkt att bli ett nytt Afrikatäcke. När det blir färdigt, det står i stjärnorna.

5 kommentarer:

  1. När jag gick hos en akupunktör kollade han också tungan. Hexagonerna ser fina ut, vilket tålamod! Kram

    SvaraRadera
  2. Tungan kollar min tandläkare nu för tiden.
    Jätte fina hexagoner.Får samvetskval eftersom jag har Majas täcke liggande i bitar sydda i hexagoner!!
    Ha en mysig kväll med de dina!!Kram

    SvaraRadera
  3. Det är bara att inse att man inte kan lura en alternativmedicinare. Men jag antar att det var gott så länge det varade.

    SvaraRadera
  4. Där gick det visst inte att ha några hemligheter. Ha en trevlig kväll! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  5. oj vad inft. Det där med hexagoner verkar vara nåt som du klarar galant. Jag har ju precis lärt mig hur man gör..

    SvaraRadera