tisdag 15 februari 2011

Städar

Min symaskin och jag har tillfälligt separerat. Den är i Eskilstuna för att få en storstädning innan vi flyttar.



Packningen går inte fort, men litet händer det varje dag även om det går sakta. Om inte annat ser jag det på alla kartonger som samlas i vardagsrummet.


När jag lämnat ifrån mig min symaskin så for svägerskan och jag till ett köpcentrum och jag har äntligen skaffat mig en intern hårddisk. Nu ska jag föra över allt jag vill spara från den här datorn till den externa disken och sen ska även datorn städas.

Håll tummarna för att jag minns hur man gör när man formaterar - fast så heter det kanske inte längre. Hur som helst ska datorn tömmas och vi börjar om med ett nytt liv tillsammans.

3 kommentarer:

  1. Det heter fortfarande formatera. Lycka till med flytt och städning av datorn.

    SvaraRadera
  2. Jag har ingen aning om HUR man formaterar, fast jag vet att jag gjorde det med disketterna förr.
    Har väldigt svårt för att skiljas från mina maskiner. Brukar följa med till Doktor Patrik och plocka hem älsklingen direkt efteråt!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  3. Det är förstås många och säkert lite blandade känslor med flytten. Men det är alltid skönt att börja om med nya fräscha tag! Kramar Ullis

    SvaraRadera