lördag 19 februari 2011

Syfestivalen

Igår åkte svägerskan och jag buss till Älvsjö och Syfestivalen. Kameran var med, men som vanligt glömde jag att använda den.

Det blev en trevlig dag med många inköp, betydligt fler än jag hade planerat.
 Ett besök hos Liz resulterade i en härlig bunt ljusa tyger


Visst kan vi väl säga att de här tygerna är vita (det nedersta längst till vänster är det på riktigt), för vita tyger var det enda jag skulle få köpa i tygväg. I stället blev det den här härliga tygbunten, totalt 5 meter för bara 300:-  Jag kunde bara inte motstå.

Jag anmälde mig också till en BOM hos Liz

Jag har visst helt snöat in på hus, fågelholkar och lador, men vad sjutton! Jag tycker den här stora kvilten är så fin.

Sen blev det bara ett tyg till - hos Quiltbiten

Jag trodde det skulle passa till mitt blivande mystäcke

och jag hade rätt.

Här är en bild på alla mina syrelaterade inköp


Jag råkade få syn på knivblad till min jättestora rullkniv, så ett sånt fick följa med hem.
Två tidningar köpte jag för 25:-/styck. Gamla men intressanta.
Tidningen längst till höger är den norska "My Quilt", en ny bekantskap för mig. Tyvärr är den väldigt dyr 185:- för detta nummer, så det blir nog inga fler.
Ett mönster till en hängande nesse köpte jag också på Quiltbiten.



 
Den här tröjan köpte jag hos BambooIsGreen Enligt deras hemsida "heter" den sleep in bamboo, så det är tydligen ett sovplagg. Jag tänker ha den som tröja i alla fall.

Sist - och absolut dyrast - så köpte jag mig en jacka hos  Korall


Nu får jag leva på gröt och det som finns i skåpen en tid :-), men vad gör det.
Jag känner mig så nöjd och uppåt efter vår härliga tur till fsyfestivalen.
 

10 kommentarer:

  1. Härligt att läsa om ditt festivalbesök! Blev sugen på de där buntarna från Liz, men har nog redan några liknande....kram!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga utmaningar du har nu!

    SvaraRadera
  3. WAW!! Vilka härliga inköp du gjort!! Blir lite avis på er som bor så nära. / Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga inköp du gjort. Det är verkligen svårt att stå emot när man är på symässa, plånboken brukar bli ganska tunn hur hårt man än håller i den.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Skall bli jätte spännande att följa din BOM.. nej vad gör det om hundra år om man är nöjd idag!!!kram på dig
    Härliga inköp oxså!!

    SvaraRadera
  6. Du verkar ha haft en toppendag! Det är värt mycket. Gröt är gott :-) HusBOMen är jättefin. Lycka till! / jenny

    SvaraRadera
  7. Härliga inköp du fick med dig hem! Kul att vi "stötte på" varandra. Imorgon kanske jag kan hinna ta bild av mina.... Kram Katarina

    SvaraRadera
  8. Den Bom'en har jag också tittat suktande på, men jag måste bli klar med den jag håller på med innan jag börjar på något nytt. Jättefina tyger du hittade, ljusa tyger är alltid användbara. Kul att se dig och få en liten kort pratstund! Kramr Ullis

    SvaraRadera
  9. Så mycket fint du köpte. Det blev en hel del för mig med på lördagen så jag är också nöjd.
    Kram

    SvaraRadera